Picie wieczorami jest społecznie akceptowalne, w przeciwieństwie do sięgania po kieliszek o poranku. Wiele osób spożywa alkohol w mniejszych lub większych ilościach w godzinach wieczornych, często chwilę przed udaniem się do łóżka. Dlaczego tak się dzieje i jaki ma to wpływ na organizm człowieka? 

Dlaczego wiele osób pije wieczorami? Codzienne spożywanie alkoholu

Osoby pijące wieczorami za powód sięgania po drinka wskazują przede wszystkim chęć relaksu i odreagowania stresu. Może to być próba pozbycia się napięcia związanego z pracą lub życiem prywatnym, na przykład kłótniami z partnerem bądź problemami wychowawczymi u dzieci. Stosowanie alkoholu jako remedium na stres jest rozpowszechnione wśród ludzi na całym świecie. Często występuje także chęć złagodzenia problemów ze snem i ułatwienia zasypiania. Problem alkoholowy może dotknąć każdego z nas.

Niebezpieczeństwa związane z piciem wieczorami 

Picie wieczorami, niezależnie od powodu, może stanowić początek poważniejszych problemów – szczególnie, gdy mowa o codziennym spożywaniu alkoholu. Stanowi on bowiem substancję, która wywołuje negatywny wpływ na ludzki organizm – już nawet niewielkie dawki zmieniają pracę układu nerwowego, obniżając jego sprawność. Powodują również zaburzenia ośrodka ruchu, a także reakcji wzrokowych i słuchowych. Codzienne picie alkoholu wieczorem może prowadzić do rozwoju licznych chorób i schorzeń, przede wszystkim:

  • chorób układu krwionośnego, 
  • chorób układu trawiennego,
  • zaburzeń ośrodka pamięci,
  • depresji,
  • zaburzeń lękowych. 

Negatywnym skutkiem nadmiernego spożywania tej substancji jest również przyrost wagi ciała, związany z wysoką kalorycznością napojów zawierających procenty. Warto zaznaczyć, że alkohol wpływa na zdolność prowadzenia samochodu i innych pojazdów mechanicznych, a siadanie za kierownicę pod jego wpływem jest surowo zabronione i może skutkować utratą prawa jazdy, karą grzywny lub nawet karą pozbawienia wolności. Procenty zawarte w spożytych poprzedniej nocy drinkach mogą być wciąż obecne we krwi o poranku, uniemożliwiając bezpieczne kierowanie auta. Dodatkowym powodem do niepokoju jest także picie alkoholu samemu, a często właśnie w ten sposób jest on spożywany wieczorami w domowym zaciszu.

Jak zasnąć bez alkoholu? Wpływ na sen

Alkohol często używany jest jako lek na bezsenność ze względu na to, że po jego spożyciu pojawia się senność, co pozornie ułatwia zasypianie. Na tym jednak kończy się “pozytywny” wpływ tej substancji na sen. W ogólnym rozrachunku alkohol znacząco pogarsza jakość snu i często prowadzi do przedwczesnych wybudzeń oraz niemożności ponownego zaśnięcia, sprawiając, że nocny odpoczynek nie ma właściwości regenerujących.

Jak zasnąć bez alkoholu? Warto czym prędzej podjąć próbę kontrolowania picia.

Substancja ta może również wywoływać lub nasilać już występujące zaburzenia oddychania w trakcie snu, powodując chrapanie oraz zwiększając ryzyko wystąpienia bezdechu sennego. Wszystkie osoby przyzwyczajone do picia wieczorem, które zastanawiają się, jak zasnąć bez napojów procentowych, powinny rozważyć negatywne skutki picia alkoholu, wpływające na jakość snu i późniejsze samopoczucie. 

Jak przestać pić wieczorami? 

Nie wiesz jak powstrzymać codzienne picie alkoholu wieczorem? Pomóc może metoda Easyway Allena Carra, stworzona z myślą o szybkim i łatwym zerwaniu z alkoholem. Jest ona w pełni naturalna, nie wymaga stosowania żadnych leków ani nieprzyjemnych technik zastraszających. U jej podłoża znaleźć można jasne do przestrzegania instrukcje, umożliwiające uwolnienie się od wpływu alkoholu. O czym warto pamiętać?

  1. Silna wola nie jest potrzebna, by przestać pić.
  2. Najlepszym sposobem na zerwanie z alkoholem jest zmiana sposobu myślenia na jego temat.
  3. Ograniczanie alkoholu nie jest dobrym sposobem na walkę z nałogiem.
  4. Kluczem do wyjścia z nałogu jest zdanie sobie sprawy, że rezygnując z alkoholu, niczego nie tracimy.

Uczestnicząc w kursie, można szybko i skutecznie przestać pić wieczorami, odzyskując przy tym dobre samopoczucie. Odstawienie alkoholu pozwala zredukować stres oraz znacząco poprawić jakość snu. Dzięki zastosowaniu metody Easyway, zaprzestaniu picia nie towarzyszy poczucie straty, a możliwość wyeliminowania alkoholu z codziennego życia jest na wyciągnięcie ręki – wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami i cieszyć się z odzyskanej wolności.